CENTRUM
MEDYCZNE
SOBIESKIEGO

badania laboratoryjne

świadczenia pielęgniarskie

szczepienia dodatkowe

badania wstępne i okresowe

porady lekarskie

Od 1 stycznia 2020 r. recepty papierowe zostają zastąpione receptami elektronicznymi (e-receptami). Można z nich korzystać już teraz.

E-receptę można otrzymać w 3 formach:

  • wydruku papierowego – podobnie jak w przypadku dotychczasowej recepty papierowej, będzie się różniła jedynie forma graficzna druku
  • wiadomości SMS z kodem dostępu dla apteki
  • wiadomości mailowej z kodem dostępu dla apteki

Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się pod adresem:https://www.pacjent.gov.pl/erecepta

Jak otrzymać e-receptę?

Jeśli masz profil zaufany (PZ) lub dostęp do bankowości elektronicznej wejdź na Internetowe Konto Pacjenta (IKP) pod adresem: https://pacjent.gov.pl.

Zaloguj się na IKP za pomocą PZ lub bankowości elektronicznej

Po zalogowaniu na IKP kliknij w górnym prawym rogu na „Moje konto” .

Po prawej stronie znajdującego się na środku ekranu okna pod napisem „Moje powiadomienia” wybierz przycisk „Edytuj”.

Pojawi się okno „Mój profil”, w którym wpisujesz numer telefonu, na który mają przychodzić powiadomienia z e-receptą i zaznaczasz ptaszkiem „Powiadomienia SMS” i /lub wpisujesz adres mailowy, na który mają przychodzić kody dostępu do e-recepty i również zaznaczasz ptaszkiem „Powiadomienia e-mail”.

Zapisz ustawienia przyciskiem w dolnym prawym rogu ekranu.

Zamknij okno krzyżykiem w prawym górnym rogu ekranu.

Wyloguj się z IKP.

Lekarz elektronicznie wystawia i podpisuje e-receptę (na jednej e-recepcie znajduje się jeden lek).

Otrzymujesz wydruk informacyjny lub e-receptę drogą elektroniczną – jako e-mail lub SMS z 4-cyfrowym kodem.

W aptece podajesz kod z SMSa lub maila oraz PESEL osoby, na którą została wystawiona recepta.

Farmaceuta skanuje kod z wydruku informacyjnego lub wpisuje podany kod i PESEL oraz wydaje lek.

Jeśli nie posiadasz profilu zaufanego informacje, jak założyć Profil Zaufany znajdziesz pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany

Jak otrzymać e-receptę dla dziecka?

Zaloguj się na IKP i sprawdź, czy do Twojego konta (lub IKP drugiego rodzica) jest przypisane Twoje dziecko. Jeśli tak, możesz otrzymać e-receptę wystawioną dla niego. Jeśli nie, sprawdź w ZUS, czy dziecko zostało zgłoszone przez Ciebie lub drugiego rodzica do ubezpieczenia zdrowotnego.

Nie daj się grypie

Przychodnia jest czynna:
Od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7.30-20.00, w piątki 7:30-18:00.

Infolinia NFZ i Rzecznika Praw Pacjenta:
800 190 590 (całodobowo)

Nocna i Świąteczna Pomoc Lekarska

  • ul. Malczewskiego 47A, tel. 22 250-28-01
  • ul. Romera 4, tel. 22 643-04-97,
    22 641-72-80, 22 643-04-99,
    602-680-196
  • ul. Wiertnicza 81,
    tel. 22 250-28-01
  • pełna lista placówek NPL

W przypadkach zagrożenia życia:
24 godzinny dyżur pełni Pogotowie Ratunkowe, nr tel. 999, 112 (z tel. komórkowych)

 

© 2008-2019 Centrum Medyczne Sobieskiego.